رندر, نرم افزار

راهکار رندر سریع

راهکار رندر سریع

راهکار رندر سریع

 

خیلی ها به دنبال راهکار رندر سریع هستند یک خبر خوش برای شما داریم بله ، می شود . شما از کامپیوتر خودتان استفاده کنید و رندر شما سریعتر و باکیفیت تر به شما تحویل شود

رندر فارم چیست؟

رندر فارم (مزرعه رندرگیری) «گروهی از رایانه ­های شبکه شده است که از آن­ها برای رندر کردن تصاویر استفاده می‌شود و معمولاً برای تولید فیلم‌های انیمیشنی کامپیوتری ، پروژه های معماری وانجام محاسبات سنگین از آن‌ها بهره می‌گیرند.»

در متن پیش رو رندر کردن را برای شما تعریف می‌کنیم تا اطلاعات حداقلی در مورد این کار داشته باشید و بدانید در چه مواردی از آن استفاده می‌گردد

 

رندر ماشین سه بعدی

 

رندرینگ، آش کشک خاله

رندرینگ همان آش کشک خاله‌ای است که هرکسی باید آخر پروژه انجام دهد، تا ساعت‌ها زحمت و کار بی‌وقفه‌اش به ثمر بنشیند. مشکل رندرینگ که داد همه را درآورده این است؛ که هر چیز کوچک و جزئی که در تصویر نهایی یا مراحل رندرینگ قابل‌مشاهده است-  حجم ‌های هندسی، متریال(بافت سطح)، نورپردازی و سایه گذاری – حتی اگر یک فریم باشد، بسته به پیچیدگی آن ممکن است به زمان رندرینگ چند میلی‌ثانیه، چند ثانیه، چند دقیقه و حتی چندین ساعت اضافه کند.

 

حجم هندسی رندر شده

حجم هندسی رندر شده

 

دردسری که فرآیند رندرینگ با خود می‌آورد با رندر فارم قابل‌ حل است. رندر فارم­ها در صنعت انیمیشن و سه‌بعدی بسیار ارزشمند هستند. این موضوع زمانی ارزشش را نشان میدهد، که در تصاویر خلق‌شده توسط کامپیوتر، باید طوری به نظر برسند که انگار در دنیای واقعی وجود دارند.

شاید اضافه شدن چند دقیقه به فرایند رندرینگ خیلی به چشم نیاید اما اگر حداقل‌ها را هم در نظر بگیریم فیلم‌های مدرن و برنامه‌های تلویزیونی امروزی دارای 24 فریم در هر ثانیه هستند که باعث می‌شود زمان رندر کردن آن‌ها به‌طور وحشتناکی بالا رود. این مدت‌زمان به قابلیت سیستمی که عمل رندرینگ در آن انجام می‌شود، رندر کننده یا شرکتی که این کار را انجام می‌دهد نیز مرتبط است. این را در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید کارتان به‌اصطلاح باقلوا شود چه بخواهید چه نخواهید باید مدت‌زمان اضافه برای رندرینگ را به جان بخرید و همانطور که می­دانید «زمان» اغلب در کنار «پول» می‌آید. دردسری که فرآیند رندرینگ با خود می‌آورد با رندر فارم قابل‌حل است. رندر فارم­ها در صنعت پویاسازی سه‌بعدی بسیار ارزشمند هستند. این ارزشمندی به‌ویژه در تصاویر خلق‌شده توسط کامپیوتر بیشتر است چرا­که باید طوری به نظر برسند که انگار در دنیای واقعی وجود دارند.

 

رندر ارزان

 

Hyperion: رندرینگ در مقیاس بزرگ و مشکل نورپردازی

6قهرمان بزرگ (6 Big Hero):Baymax و تیم

6قهرمان بزرگ (6 Big Hero):Baymax و تیم ( منبع تصویر Escapist Magazine)

 

در پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ مثل انیمیشن‌های جدید شرکت دیزنی، مقیاس رندر فارم­هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مافوق تصور است. Engadget، که یک سایت نقد و بررسی است، می‌گوید شرکت دیزنی به‌منظور ساخت انیمیشن6  قهرمان بزرگ (2014) مجبور به ساخت موتور رندر جدیدی از بای بـســم الله تا تای تـمّــت شد. این موتور رندر، مسئول انجام  تمام افکت‌های محیطی مهم است یعنی کاری که برای انجام آن 55 رندر فارم هزار هسته‌ای که در 4 مکان جغرافیایی قرار دارند لازم است.

بر اساس گفته‌های مدیر ارشد فناوری دیزنی،Andy HendricksonT،Hyperion  آن‌قدر قوی است که می‌تواند انیمیشن  گیسو بلند (2010, Tangled) را از ابتدا به مدت ده روز رندر کند. این قدرت خارق‌العاده‌ای برای یک رندر کننده است به‌ویژه اینکه انیمیشن گیسو بلند فقط 4 سال قبل از6  قهرمان بزرگ  تولید شد. خوشبختانه شرکت دیزنی در وب‌سایت خود، یک صفحه به‌تنهایی به این رندر کننده اختصاص داده است. قطعاً لازم نیست شرکت چندین میلیاردی داشته باشید تا بتوانید تأثیر زیاد نورپردازی را در مدت‌زمان رندرینگ درک کنید. یک انیماتور یا مدل‌ساز مبتدی هم بالاخره متوجه می‌شود که یک نورپردازی تقریباً پیشرفته چه تفاوت شگفت‌انگیزی می‌تواند ایجاد کند.

لازم نیست شرکت چندین میلیاردی داشته باشید تا بتوانید تأثیر زیاد نورپردازی را در مدت‌زمان رندرینگ  درک کنید. یک انیماتور یا مدل‌ساز مبتدی هم بالاخره متوجه می‌شود که یک نورپردازی تقریباً پیشرفته چه تفاوت شگفت‌انگیزی می‌تواند ایجاد کند

زیبایی بصری انیمیشن موانا به دلیل استفاده از Hyperion

کمتر از دو سال پیش موانا (2016Moana,) تولید شد که یکی از کارهای فوق‌العاده و سخت شرکت دیزنی در سال‌های اخیر بوده است. قدرت محض Hyperion در نورپردازی ویژه‌ی این فیلم بسیار مشخص است. Hyperion نمای جزیره را بسیار خیره‌کننده خلق کرده است.  غروب خورشید بسیار زیبا، انعکاس آب CGI (تصاویر تولیدشده توسط کامپیوترComputer Generated Imagery-) حیرت‌برانگیز که هرکسی را وادار می‌کند بخواهد در آن شیرجه بزند؛ همه و همه نتیجه‌ی استفاده از این رندر کننده‌ی فوق‌العاده است.

البته ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم مثل کاراکتر Tai در انیمیشن Digimon (2000The Movie,) که وارد صفحه‌نمایش کامپیوترش شد داخل دریایی که در انیمیشن مواناست بپرید مگر اینکه آن­قدر خوش‌شانس باشید که وسط اتاق نشیمن یک استخر بادی کم‌عمق با آب درخشان داشته باشید.

 

انیمیشن موانا شرکت دیزنی

انیمیشن موانا شرکت دیزنی، منبع تصویر: Awardsdaily

 

خب، رندر فارم عالیه اما چرا باید ازش استفاده کنم؟

 

وقت-طلاست

وقت طلاست

1.در زمان صرفه‌جویی می‌کند: اگر خالق انیمیشن هستید و  یک کامپیوتر دارید باید بدانید که عمل رندر کردن، صرف‌نظر از اینکه چقدر حواستان به تعداد پُلیگان های انیمیشن­ تان بوده و یا چقدر در بهینه‌سازی صحنه وسواس به خرج دادید، ساعات و روزهای زیادی از زندگی شما را می‌خورد. این معادل زمانی است که می‌توانستید روی جنبه‌های دیگر کارتان تمرکز کنید. انجام دادن رندرهای آزمایشی وقت‌گیر یا انجام کل کار توسط رندر فارم ها مدت‌زمان خیلی زیادی برایتان می‌خرد.

2.به شما امکان بهینه‌سازی بیشتری می‌دهد: فرض کنید کاراکتر یا محیطی طراحی می‌کنید که می‌دانید حیرت‌انگیز خواهد شد اما بعداً متوجه می‌شوید که نه زمان و نه قدرت سیستمی کافی برای تبدیل ویژگی بصری نهایی کار آن‌طور که بایدوشاید را ندارید. استفاده از رندر فارم به شما زمان زیادی برای کار بر روی پروژه و یا بهبود هر جنبه‌ای از آن می‌دهد که به نظر شما یا کارفرمای شما ضروری است.

3.گزینه‌های بیشتری برای نورپردازی در اختیار شما قرار می‌دهد: فرایند پویای نورپردازی صحنه‌ی شما را طوری تغییر می‌دهد، که گویی در دنیای واقعی هستید. ازآنجایی‌که نورپردازی به محاسبات زیاد و پیچیده‌ی ریاضی نیاز دارد تا تعامل بین فوتون‌های نور و اشیا با بافت، شفافیت و مقیاس متفاوت را شبیه‌سازی کند؛ انجام این کار با استفاده از یک کامپیوتر به انرژی زیادی احتیاج دارد. رندر فارم ها قدرت، سرعت و مقیاس را باهم ارائه می‌دهند.مثل تصاویر خوب یا بد تولیدشده توسط کامپیوتر، نورپردازی نیز اگر عالی باشد به نظر مخاطب نمی‌آید اما اگر بد باشد بیشتر از هر چیز دیگر جلب‌توجه می‌کند و بیننده را از دیدن جنبه‌های مهم دیگر غافل می‌کند.

برنامه‌ریزی برای تهیه‌ی رندر فارم

بهترین کار این است که اگر به رندر فارم احتیاج دارید از ابتدای کار به فکر آن باشید. فرض کنید زمان کافی برای رندرکردن دارید پس لازم است برآورد هزینه کنید. اگر برای کارفرما کار انجام می‌دهید باید  او را از جزییات کار مطلع سازید و بر اساس مبلغ پرداختی برنامه‌ریزی کنید. اگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند مبلغ موردنیاز را بپردازند شاید لازم شود وقت بیشتری از آن‌ها بگیرید. شاید هیچ‌یک از این گزینه‌ها عملی نبود لازم است کمی رویکرد فنی‌تری نسبت به کیفیت رندر پروژه، سطح پیچیدگی صحنه که شامل تعداد پُلیگان ها و بافت اشیا گرفته تا کیفیت کلی تابش نور و میزان نورپردازی موردنیاز می باشد، را در نظر داشته باشید.

 

چک لیست

 

قطعاً استفاده از رندر فارم مثل اغلب چیزهای دیگر رایگان نیست و پولی که صرف می‌کنید بی‌دلیل نیست و در مقابلش خدمات خوبی می‌گیرید. خودتان حساب کنید قبض برق که برای استفاده از سیستم بسیار قدرتمندی که در اختیارتان قرار میدهند به‌صورت 24 ساعت در روز و 7 روز در هفته استفاده می‌کنید و هزینه های تامین و نگهداری و …. چقدر می‌شود.

پرداخت پول برای استفاده از رندر فارم، صرف هزینه برای صرفه‌جویی در زمان است و زمان یکی از منابع بسیار مهم و ارزشمند، به‌ویژه برای تجارت‌هایی است که موعد تحویل پروژه برای آن‌ها غیرقابل تغییر است. در خیلی از موارد حتی شما تجهیزات کافی برای رندرگیری را هم در دسترس ندارید که پروژه خود را تحویل یا ارائه دهید.

پرداخت پول برای استفاده از رندر فارم، صرف هزینه برای صرفه‌جویی در زمان است و زمان یکی از منابع بسیار مهم و ارزشمند است

چند مورد از شرکت های خدمات دهنده رندر فارم رو خدمتتون معرفی می کنم ، شما هم اگر از عملکرد شرکتی در این زمینه رضایت دارید به ما کامنت بفرستید تا به لیست زیر اضافه کنیم

 

فست فارم  – مازستاآرتا پی سی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید