سخت افزار

مقایسه کارت گرافیک ورک استیشن با کارت گرافیک گیمینگ

مقایسه کارت گرافیک ورک استیشن با کارت گرافیک گیمینگ

مقایسه کارت گرافیک ورک استیشن با کارت گرافیک گیمینگ

بحث بر سر تفاوت بین کارت گرافیک‌ ورک استیشن با نوع گیمینگ آن‌ها، مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده و آن‌قدر جدی است که عواقب راه‌اندازی نرم افزار CAD روی گرافیک‌های گیمینگ می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکارها گران تمام شود. درنتیجه در واقعیت این سؤال اصلاً نباید موردبحث قرار بگیرد اما متأسفانه چند وقت یک‌بار دوباره روی آن بحث می‌شود.

FirePro-3D-Graphics

FirePro 3D Graphics

یک کارشناس آی‌تی در یک فروم آنلاین، پستی را شروع کرد که در آن تفاوت بین این دو موضوع را پرسید؛ چراکه لازم بود سیستمی برای مشتری جمع کند که در آن بتواند نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی باکیفیت و مجموعه‌ای از نرم افزارهای گرافیکی را اجرا کند. پست با توضیح در مورد تفاوت هزینه بین کارت‌های گرافیک ورک استیشن و کارت‌های گیمینگ با اشاره به‌صرفه جویی 65 پوندی ادامه پیدا کرد.

 

مقایسه قیمت کارت گرافیک

این سوءتفاهمی رایج در مورد اهمیت کارت‌های گرافیک است. نرم‌افزار به‌تنهایی حدود 6 هزار پوند هزینه دارد و کارشناس فناوری اطلاعات در اولین نمونه کارت گرافیکی زیر 100 پوند پیشنهاد داد که درهرصورت نیاز مشتری را برطرف نمی‌کرد.

همچنین با توجه به پول هنگفتی که برای خرید نرم‌افزار صرف شده باز سعی بر این بوده که نرم‌افزار روی کامپیوتری بسته شده و ارزان اجرا شود تا روی یک ورک استیشن CAD! شاید حدس زدن اینکه: پس از تحویل سیستم و بروز مشکلات سازگاری نرم‌افزار با سیستم چه اتفاقی می‌افتد کار سختی نباشد ؛ چراکه شرکت، مشاوره درستی دریافت نکرده یا خریدار به‌عنوان شخصی غیرمتخصص، تنها به کارشناس فناوری اطلاعات تکیه کرده که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی نرم افزار های CAD ندارد.

پس بدون اینکه وقت را بیش از این تلف کنیم به بیان برخی از تفاوت‌ها می‌پردازیم.

اولین تفاوت مهم بین کارت‌های گرافیک ورک استیشن و کارت‌های گرافیک گیمینگ؛

نرم‌افزارهایی است که این کارت‌ها برای اجرای آن‌ها پیکربندی و طراحی می‌شوند. در حقیقت بازارهای هدف این دو نوع محصول، کاملاً متفاوت هستند و نیازهای مختلفی را رفع می‌کنند.

Gaming Graphics Card

کارت گرافیک گیمینگ

– در حالت اول روی سیستم می‌خواهید بازی اجرا کنید

در این حالت هزینه‌ای بیش از حدوداً 40 دلار پرداخت نخواهید کرد. فناوری بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده و برخی از بازی‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که از این فناوری حداکثر استفاده را ببرند اما ازنظر تئوری می‌توان کارت‌ها و درایورهای نرم‌افزار را طوری تغییر داد که از حداکثر عملکرد آن‌ها برای بازی استفاده شود.

 

کارت گرافیک بازی

بازی‌های کامپیوتری شامل مدل هایی با پلیگان کم یا به اصطلاح low poly هستند

و در اغلب موارد دارای بافت و بیت‌مپ‌های از پیش تعریف‌شده‌اند. اگرچه ازنظر جلوه‌های بصری با دست‌کاری تنظیمات، می‌توان آن‌ها را تغییر داد اما درهرحال به قدرت کارت گرافیک وابسته‌اند (هرقدر کارت بهتر باشد میزان گرافیک خروجی هم بهتر است). یک کارت گرافیک خوب لازم است دارای کیفیت بالای تصویر، بارگذاری سریع (حتی در صورت حجم پایین پلیگان) و فریم ریت (سرعت نشان دادن عکس‌ها به‌طور متوالی) مقبول باشد. محدوده‌ی قیمت مناسب برای یک کارت گرافیک خوب حدوداً 45 تا 600 پوند است.

گرافیک موردنیاز برای نرم‌افزار CAD

کارت گرافیک ورک استیشن

نرم افزارهای CAD معمولاً بین هزار تا ده هزار پوند به ازای هر لایسنس قیمت دارند. اپلیکیشن‌های CAD به کارت‌های گرافیک مناسب برای ورک استیشن‌ها نیاز دارند که می‌توانند مدل پیچیده‌ای را که شاید بیش از یک میلیارد مثلث باشد مدیریت کنند. لازم است کارت‌های گرافیک این نرم‌افزارها بتوانند کارهای دنیای واقعی را انجام دهند؛ مدل هایی با اندازه‌های واقعی را مدل‌سازی کنند که پل، آسمان‌خراش یا جامبو جت نمونه‌هایی از آن‌ است.

 

مدل با مش بالا

این کارت‌ها باید بتوانند مدل هایی را تولید کنند که امکان اندازه‌گیری آن‌ها به شکل‌های مختلف از میکرون گرفته تا کیلومتر وجود داشته باشد. اگر این موارد رعایت نشوند شاید مجبور باشید کامپیوترتان را برای رفع اشکال برگردانید و دوباره روی آن‌ها کارکنید. در سطوح پیشرفته‌تر برخی نرم افزارهای CAD به گرافیک‌های ورک استیشنی نیاز دارند که در آن‌ها کارت گرافیک از محاسبات جی‌پی‌یو (GPU) بهره می‌برد. این اتفاق وقتی می‌افتد که کارت گرافیک ورک استیشن، در حقیقت محاسبات بیشتری نسبت به پردازنده ورک استیشن، انجام می‌دهد.

عملکرد کارت‌های گرافیک ورک استیشن

کارت‌های گرافیک ورک استیشن و درایورهای نرم‌افزار گرافیکی تخصصی آن‌ها، معمولاً برای عملکرد 5 برابری یکپارچگی داده‌های محاسباتی و دقت در محاسبات طراحی پیکربندی‌شده‌اند. همچنین می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از نرم‌افزار های طراحی، پویانمایی (انیمیشن) و ویدئویی تا 8 برابر شبیه‌سازی محاسباتی انجام دهند. معمولاً با توجه به نیازهای خاص نرم‌افزاری که با آن کار می‌کنید کارت‌های گرافیک ورک استیشن بین حدوداً 150 تا 5000 پوند قیمت دارند.

کارت‌های گرافیک CAD ظاهراً گران هستند اما ورک استیشن های CAD بزرگ و پرکاربرد، تنها در محدوده‌ی چارک پایین‌تر رنج قیمتی پیشنهادی قرار می‌گیرند. خلاصه خوشحالیم که الآن همه فهمیدیم سؤال‌های مرتبط با «مقایسه کارت‌های گرافیک ورک استیشن و گیمینگ» برای کار با ورک استیشن از اساس اشتباه است. اگر هزاران پوند صرف نرم‌افزار CAD کرده‌اید تا کسب‌وکارتان را راه بیندازید نتیجه‌ای که می‌گیرید این است که مطمئنید می‌توانید آن‌ را روی ورک استیشن‌ها متفاوتی اجرا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید