پرینت سه بعدی, خدمات صنعتی, مقالات

مدلسازی ریخته گری با پرینتر سه بعدی

مدل ریخته گری قطار

مدلسازی ریخته گری با پرینتر سه بعدی

طراحی قطعه صنعتی با کمک کامپیوتر

 در این روش شما قبل از ساخت مدل ریخته گری، با کمک طراحی سه بعدی قطعه صنعتی هرگونه اطلاعات لازم در مورد طرح نهایی خود را خواهید دانست و نیاز نیست  تجسم ذهنی قوی داشته باشید برای دانستن مزایای این روش نوین  پیشنهاد می کنم تا آخر این مقاله کوتاه را بخوانید

صنعت ریخته گری يكي از پيچيده ترين صنايع و فرايندهاي توليد است كه دانش بسياري را در خود جاي داده است.

در گذشته این صنعت در زمره هنرهاي استادكاران قرار داشت، مدل با دست و مواد اولیه ای مانند چوب ، یونولیت و …. انجام می شد ،این تجربه و هنر دست مدلسازان قدیمی بسیار با ارزش و قابل احترام است در این روش زمان و انرژی زیادی می برد یک مدل به مرحله تولید برسد ، در نظر داشته باشید که چوب در مکان هایی با رطوبت بالا امکان تغییر شکل ناخواسته و پوسیدگی دارد. و همچنین یونولیت برای ساخت مدل یکبار مصرف مناسب است.

تمامی متخصصانی که با روش قدیمی مدلسازی می کردند بر این روش جدید تاکید دارند که بسیار کار  را برای آنها راحتتر و سریعتر کرده است، بماند که در زمان مدلسازی در نرم افزار های شبیه سازی کامپیوتری، كه ديگر برخلاف گذشته حدس و گمان جاي خود را به اطلاعات دقیق علمي داده است، متوجه اشتباهات خود با کمترین هزینه می شوند.

نمونه کار ریخته گری


مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت ریخته گری :

ساخت سریع نمونه اولیه قطعات صنعتی با پرینت سه بعدی: 

بر طبق تجربیات ما، مدلسازی ریخته گری با روش نوین نسبت به مدلسازی سنتی، می تواند بسیار سریعتر انجام شود.

در نتیجه با کاهش زمان ساخت در فرایند نمونه سازی سریع قطعه صنعتی، محصول سریعتر به مرحله تولید می رسد.

 هزینه طراحی و پرینت سه بعدی قطعات صنعتی:

در اکثر موارد، ساخت نمونه اولیه از قطعه صنعتی با پرینتر سه بعدی، هزینه ساخت کمتری نسبت به ساخت مدل به طور دستی دارد.

در نظر داشته باشید  نمونه سازی سریع و همچنین دیگر مزیت های آن، خود توجیهی بر اقتصادی بودن این هزینه دارد.

 استحکام مدل ریخته گری پرینت شده در برابر ضربه و رطوبت :

با کمک دستگاه چاپگر سه بعدی مدل هایی بسیار محکم و ایده آل برای  ریخته گری، از جنس پلاستیک خواهیم داشت. از دیگر مزیت های این روش مدلسازی، مقاوم بودن مدل نهایی در برابر رطوبت میباشد، که باعث میشود قطعه در گذر زمان بدون تخریب و یا تغییر شکل، سالم باقی بماند.

 دقت ساخت قطعه صنعتی با پرینتر سه بعدی:

مدلسازی ریخته گری با روش های نوین در مقایسه با مدلسازی ریخته گری با روش های سنتی ، بسیار دقیق میباشد. در روش چاپ سه بعدی  تا 0.01 میلیمتر دقت وجود خواهد داشت!!! که این میزان دقت بسیار بالاتر از حد نیاز در این روش میباشد و کارایی لازم را داراست . میزان دقت در این روش با توجه به نیاز مشتری و نوع قطعه تعیین می شود.

کیفیت سطح  در مدلسازی ریخته گری:

مدل بعد از پرینت سه بعدی به راحتی قابلیت پرداخت کاری دارد و سطحی بسیار صیقلی برای شما محیا می گردد.

 

ظرافت در مدلسازی با چاپگر سه بعدی:

 با کمک مدلسازی با پرینتر سه بعدی در ریخته گری تمام پیچیدگی های یک مدل شکل خواهد گرفت به این ترتیب که ابتدا تمام جزییات با کامپیوتر طراحی میشود و سپس با دستگاه چاپگر سه بعدی ساخته میشود.

برای ثبت سفارش کلیک کنید

طرح نهایی :

یکی از بهترین مزیت های ساخت به روش نوین همین مورد هست که شما به عنوان سفارش دهنده دقیقا خواهید دانست طراحی مدل شما به چه صورت خواهد بود و معایب کار در نرم افزار، قبل از ساخت به راحتی مشخص شده و رفع خواهد شد.

در نظر داشته باشید در این رشته و تخصص هم، افرادی هستند که به دلیل منفعت طلبی یا ناآگاهی به علوم و همچنین نداشتن تجربه کافی، مزایای این روش را زیر سوال می برند و محصولی سراسر مشکل به مشتری تحویل می دهند.

ما در خدمات سه بعدی قو با وجود دانش و تجربه بالا در حوزه ی شبیه سازی مدل ها ی صنعتی در نرم افزارهای مخصوص، طراحی مدل ریخته گری، و پرینت سه بعدی آماده ارائه ی خدمات به شما عزیزان و همکاران گرامی میباشیم.

در نظر داشته باشید برای ساخت مدل با دستگاه های سی ان سی ، وکیوم فرمینگ ، تراش  نیز با کمال افتخار میتواتیم در بخش شبیه سازی و طراحی نرم افزاری قطعات صنعتی در خدمت شما بزرگواران باشیم.

مدلسازان و ریخته گران و تراشکاران زحمت کش عزیز جهت اطلاع از شرایط همکاری با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید