پرینت سه بعدی, نرم افزار

ده اپلیکیشن برتر موبایل برای طراحی و پرینت سه‌بعدی به صورت OTG

ده اپلیکیشن برتر موبایل برای طراحی و پرینت سه‌بعدی به صورت OTG

ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی به صورت OTG

کم‌کم می‌توان پرینت سه‌بعدی را در حال انجام کارهای دیگر یا به اصطلاح فرنگی‌ها «On the Go» انجام داد.

با روی کار آمدن اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌های جدید گزینه‌های موجود برای ایجاد، نمایش یا تبدیل طرح‌های سه‌بعدی از طریق تلفن همراه یا تبلت روزبه‌روز در حال افزایش است. امروز می‌خواهیم ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی به صورت OTG در موبایل را به شما معرفی کنیم که انجام کارها را برایتان آسان‌تر می‌کند. برای هرکسی از دانشجویان گرفته تا حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان بالاخره یک اپلیکیشن موبایل طراحی سه‌بعدی پیدا می‌شود.

1. 3DC.oi

اولین گزینه در فهرست برنامه 3DC.oi است. این استارت‌آپ “استونیایی” اپلیکیشنی ساده و درعین‌حال جامع برای طراحی‌های سه‌بعدی خلق کرده است. 3DC رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که آن را به انتخاب خوبی برای مبتدیان، کودکان یا جوانانی تبدیل کرده که می‌خواهند طراحی را تازه شروع کنند. این اپلیکیشن طراحی سه‌بعدی، روی آموزش تمرکز دارد. 3DC.io به مدرسه‌ها تخفیف می‌دهد و به آموزگاران کمک می‌کند تا بتوانند طراحی‌های سه‌بعدی را در برنامه تحصیلی خود جا دهند.

ویژگی‌های این برنامه پیچیده نیستند: یک گالری که کاربران می‌توانند طراحی‌هایشان را در آن آپلود کنند یا مبتدی‌ها می‌توانند از آن برای کارهای خود الهام بگیرند. همچنین نمونه‌های آماده (تمپلیت) هم می‌توانید در آن پیدا کنید. این اپلیکیشن موبایل رایگان است اما می‌توانید اشتراک ماهانه یا سالیانه نیز بخرید. در 3DC.io می‌توانید طراحی‌هایتان را به.OBJ تبدیل کنید تا قابل‌ویرایش شوند یا به.STL تبدیل کنید تا قابل‌چاپ باشند. وقتی مدلتان را به این فرمت تبدیل کردید می‌توانید بلافاصله و به‌راحتی آن را در swan3d.ir آپلود کنید تا امکان چاپ داشته باشید.

 

• ایدئال برای: مبتدی‌ها، کودکان و دانشجویان/ دانش آموزان جوان
• سازگار با: Android، iOS، وب و ویندوز
• قیمت: رایگان
نسخه حرفه‌ای باقیمت 2.99 دلار ماهانه یا 14.99 دلار سالانه در دسترس است.
• زبان: انگلیسی، استونیایی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، فنلاندی، ژاپنی، روسی

 

اپلیکیشن برتر سه بعدی سازی در گوشی

3DC.io

2.Morphi

این اپلیکیشنی برای طراحی سه‌بعدی است که روی ایجاد تصاویر عینی متمرکز است. به دلیل ویژگی واقعیت مجازی که دارد می‌توانید مدل‌هایتان را برای پرینت سه‌بعدی طراحی کرده و آن‌ها را در دنیای واقعی قرار دهید. Morphi برای استفاده در iPad طراحی‌شده و از نمونه‌های آماده (Template) و اشکال آماده‌ای استفاده می‌کند که می‌توان با استفاده از ابزارهای موجود در اپلیکیشن، آن‌ها را تغییر داد. ایده‌ی طراحی این اپلیکیشن سه‌بعدی که یک استارت‌آپ نیویورکی به نام اینونتری (Inventery) آن را عرضه کرده، این بوده که طراحی‌های سه‌بعدی را بیشتر در دسترس عموم قرار دهد. ویدئوها و مجموعه‌های آموزشی بی‌شماری برای یادگیری بیشتر در این مورد وجود دارد که آن را به یکی از موارد ارشمند موجود در فهرست ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی تبدیل کرده است.

اپلیکیشن Morphi که روی آموزش نیز تمرکز دارد به مدارس، کارگاه‌های آنلاین و آفلاین پرینت سه‌بعدی و واقعیت مجازی و افزوده تخفیف می‌دهد.

 

• ایدئال برای: مبتدی‌ها و مدارس
• سازگار با: iPad و مک، ویندوز (نسخه بتا)
• قیمت: رایگان
اگر 9.99 دلار بابت خرید نسخه تک کاربره بپردازید به ویژگی‌های اضافه (طراحی دید در واقعیت افزوده، خروجی.STL و.OBJ یا تبدیل به فرمت.STL) دسترسی داشته باشید. اگر نسخه بیش از 20 کاربره بخرید 50 درصد تخفیف می‌گیرید. 15 روز هم مهلت آزمایش رایگان دارید.
• زبان: انگلیسی

Morphi App

Morphi App

3. Microsoft 3D Builder

رسیدیم به سومین گزینه در فهرست ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی: 3D Builder یک اپلیکیشن از شرکت مایکروسافت برای مدل‌سازی و پرینت سه‌بعدی است. این اپلیکیشن از سال 2013 جزء نسخه استاندارد رایانه‌های رومیزی محسوب می‌شود و در حال حاضر هم برای ویندوز 10 موبایل و اکس باکس در دسترس است. با داشتن این اپلیکیشن کاربران ویندوز فون می‌توانند مدل‌هایشان را از تلفن همراه ببینند، ذخیره کنند ، شخصی‌سازی و درنهایت پرینت نمایند. این اپلیکیشن برای رابط‌های کاربری لمسی بهینه‌سازی شده است و به همین دلیل باعث شده تا بتوان مدل‌ها را به‌راحتی تغییر داد و یا تعمیر کرد. مدل نهایی را به swan3d.ir ارسال کرده و پرینت‌های سه‌بعدی حرفه‌ای در رنگ‌ها و پرداخت‌های متنوع بگیرند. این برنامه از فرمت‌های مختلف سه‌بعدی ازجمله 3MF،STL،IBJ،PLY و WRL پشتیبانی می‌کند.

 

• ایدئال برای: مدل‌سازی و اعمال تغییرات پایه‌ای
• سازگار با: ویندوز فون 10
• قیمت: رایگان

ماکروسافت تری دی بیلدر

Microsoft 3D Builder

4. Umake

خیلی خوشحالیم که توانستیم این برنامه را در ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی قرار دهیم چراکه با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کاری کنید تا در iOS کاغذ و خودکار با طراحی‌های سه‌بعدی ادغام شوند. Umake به شما اجازه می‌دهد تا طراحی‌های اولیه‌تان را به مدل‌های حرفه‌ای سه‌بعدی تبدیل کنید. این ابزار سه‌بعدی که اتفاقاً جایزه هم نصیب خود کرده روی مجموعه‌های آموزشی و توصیه‌های ویدئویی هفتگی تمرکز می‌کند. برای پرینت سه‌بعدی مدل‌ها می‌توان آن‌ها را به فرمت‌های OBJ،STEP و IGES تبدیل کرد. با داشتن نسخه‌ی حرفه‌ای آن می‌توانید به تعداد نامحدود فایل‌های تا 25 مگابایتی را ایمپورت یا اکسپورت کنید. Umake رنگارنگ‌ترین اپلیکیشن برای مدل‌سازی سه‌بعدی است. این اپلیکیشن دارای گروه بزرگی از کاربران است که در آن همه می‌توانند طراحی‌های خود را به اشتراک بگذارند یا از طرح‌های دیگران الهام بگیرند و به یکدیگر بازخورد بدهند.

 

• ایدئال برای: طراحانی که تازه می‌خواهند سه‌بعدی کار کنند و هرکسی که می‌خواهد با طراحی خوش بگذراند.
• سازگار با: iOS
• قیمت: رایگان
نسخه حرفه‌ای آن ماهانه 9.99 دلار یا سالانه 99 دلار قیمت دارد.
• زبان: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، چینی ساده‌شده، اسپانیایی، چینی سنتی

 

Umake

Umake

5. Onshape

Onshape سیستم CAD سه‌بعدی ابری جامعی است که به اعضای یک گروه اجازه می‌دهد هم‌زمان با یکدیگر و از طریق جستجوگر، تلفن یا تبلت کار کنند. می‌توانید مدل‌هایتان را در Onshape ساخته و در swan3d.ir آپلود کنید تا برایتان پرینت سه بعدی شود

 

• ایدئال برای: طراحان حرفه‌ای و مهندسانی که کار تیمی می‌کنند.
• سازگار با: Android، iOS و وب
• قیمت: برای اهداف آموزشی رایگان است. 125 دلار در ماه برای استفاده حرفه‌ای. دارای مهلت تست
• زبان: انگلیسی، آلمانی، کره‌ای، چینی ساده‌شده، چینی سنتی

 

onshape

onshape

6. Shapr3D

این ‌یک اپلیکیشن CAD سه‌بعدی برای iPad است و به‌ویژه برای iPad Pro ساخته‌شده که با قلم اپل کار می‌کند. در دیگر انواع iPadها Shapr3D به‌عنوان یک نمایش‌دهنده فایل CAD کار می‌کند اما اجازه ویرایش فایل‌ها را نمی‌دهد.
این اپلیکیشن موبایل برای ایده سازی اولیه طراحی‌های سه‌بعدی مفید است. نسخه‌ی حرفه‌ای آن فضای کاری نامحدود، قابلیت ایمپورت و اکسپورت تصاویر و همچنین اکسپورت به اپلیکیشن‌های CAD با رنگ‌های را دارد.

 

• ایدئال برای: طراحان صنعتی، مهندسان و ایده پردازان
• سازگار با: iOS. مناسب برای iPad Pro
• قیمت: رایگان
نسخه حرفه‌ای 8.25 دلار در ماه درصورتی‌که سالانه خریداری شود.
• زبان: انگلیسی

 

Shapr3D

Shapr3D

7. SketchUp Viewer برای موبایل

فهرست طلایی ما در مورد ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه بعدی یک نمایش‌دهنده (Viewer) تمام و کمال را کم داشت پس یکی به آن اضافه کردیم.

اگرچه هیچ اپلیکیشن موبایلی برای SketchUp هنوز در دسترس نیست اما با استفاده از این اپلیکیشن نمایش‌دهنده می‌توانید مدل‌های سه‌بعدی را در گوشی هوشمند یا تبلت‌تان ببینید.
تمرکز این اپلیکیشن روی دسترسی است پس می‌توانید این برنامه را به ارائه‌دهندگان خدمات ذخیره‌سازی مثل 3D Warehouse، Dropbox، Google Drive، Trimble Connect یا صندوق ورودی ایمیل متصل کنید. با داشتن SketchUp Viewer کاربران می‌توانند به شکل‌های مختلفی مدل‌هایشان را ببینند مثلاً از طریق برش موضوع (Section Plane)، دوربین‌های پرسپکتیو، نمایش لایه‌ها یا حالت X-Ray. مبتدی‌هایی که تابه‌حال با این نرم‌افزار کارنکرده‌اند می‌توانند این مقاله در مورد توصیه ها و روش کار با مدل های پرینت سه بعدی در اسکچاپ را مطالعه کنند.

اگر سخاوتمندید شاید بهتر باشد بدانید که SketchUp در تصویرسازی (Visualization) یک‌قدم فراتر رفته و شامل قابلیت هایی برای HoloLens است. اگر 1499 دلار پرداخت کنید می‌توانید از ویژگی واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) در دستگاهتان استفاده کنید.

 

• ایدئال برای: طراحان حرفه‌ای که با SketchUp کار می‌کنند.
• سازگار با: Android، iOS و دسکتاپ
• زبان: انگلیسی، چِکی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، روسی، چینی ساده‌شده، اسپانیایی، سوئدی، چینی سنتی، ترکی
• قیمت: 9.99 دلار

 

SketchUp Viewer ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی به صورت OTG

SketchUp Viewer

8.eDrawings

انتخاب دیگری که در فهرست ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی به منظور نمایش و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها دارید استفاده از eDrawings محصول SolidWorks است. eDrawings اپلیکیشنی ترکیبی از فایل‌های CAD دوبعدی و سه‌بعدی برای تلفن هوشمند و تبلت است. می‌توان مدل‌ها را درزمینه‌ای با واقعیت افزوده دید و همچنین می‌توان فایل‌ها را از طریق خدمات ذخیره‌سازی ابری باز کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی لمس چندگانه روی فایل‌ها زوم کنند، نقشه‌ها را جابه‌جا (pan) کرده یا فایل‌ها را بچرخانند.

 

• ایدئال برای: طراحان حرفه‌ای که با SolidWorks کار می‌کنند.

• سازگار با: Android، iOS، ویندوز و مک
• زبان: انگلیسی
• قیمت: 9.99 دلار

 

eDrawings ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی به صورت OTG

eDrawings

9.Thingiverse

این اپلیکیشنِ موبایلِ طراحی سه‌بعدی نیست؛ شاید از خودتان بپرسید اگر مناسب طراحی نیست پس چرا اینجاست؟ پاسخ این است که این برنامه‌ به شما کمک می‌کند ایده‌هایتان را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کنید. Thingiverse پایگاه داده ای برای مدل ها و طراحی های سه بعدی است و برای کسانی که وقت یا مهارت کافی برای خلق طراحی‌های خودشان را ندارند عالی است. Thingiverse گروه کاربران فعالی دارد که در آن فایل‌هایSTL. را به‌طور رایگان به اشتراک می‌گذارند تا بتوانید آن‌ها را دانلود کرده و به‌راحتی روی پلتفرم ما چاپ سه بعدی کنید. با داشتن این اپلیکیشن سه‌بعدی می‌توانید حتی وقتی روی مبل لم‌داده‌اید طراحی‌های دلخواهتان را جست‌وجو کرده و انتخاب کنید.

 

• ایدئال برای: افرادی که می‌خواهند مدل سه‌بعدی چاپ کنند اما حوصله طراحی از ب بسم‌الله را ندارند!
• پلتفرم: Android
• قیمت: رایگان
• زبان: انگلیسی

 

Thingiverse

Thingiverse

10. Qlone

رسیدیم به آخرین مورد در فهرست طلایی ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی یعنی Qlone. در مورد این اپلیکیشن موبایل که برای اسکن سه‌بعدی طراحی‌شده مطالب آموزشی زیادی موجود است. با داشتن Qlone به‌راحتی می‌توانید اشیاء کوچک را اسکن کرده و آن‌ها را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کنید تا سپس بتوانید آن‌ها را ویرایش و پرینت کنید. می‌توانید مدل‌هایتان را از تلفن همراهتان برای ما ارسال و چاپ کنید. در مورد نحوه کار Qlone بیشتر بدانید و همین امروز کار با اسکن سه‌بعدی را شروع کنید.

 

• ایدئال برای: الهام گرفتن از دنیای واقعی و تبدیل اشیاء به مدل‌های سه‌بعدی برای پرینت
• پلتفرم: iOS
• زبان: انگلیسی
• قیمت: رایگان

قابلیت‌های غیر رایگان، مبتنی بر اعتبار درون نرم‌افزاری، در دسترس‌اند.

 

Qlone

Qlone

حرف آخر

همان‌طور که می‌بینید آینده اپلیکیشن‌های موبایل برای طراحی‌ها و چاپ سه‌بعدی بسیار روشن است چراکه ویژگی‌های بسیاری از این اپلیکیشن‌های در حال بهبود و تکامل هستند. در حال حاضر توانستیم تنها فهرستی از ده اپلیکیشن برتر برای پرینت سه‌بعدی را برایتان تهیه کنیم اما هیچ کسی نمی‌داند در سال بعد چند اپلیکیشن دیگر به این فهرست اضافه می شود.

امکان خلق یا ویرایش مدل‌های سه‌بعدی حین انجام کارهای دیگر قابلیتی خارق‌العاده برای ذهن‌های کنجکاو یا طراحان حرفه‌ای پرمشغله است. به‌محض اینکه مدل‌هایتان را تغییر دادید می‌توانید از آن‌ها در قالب فایل های سه بعدی خروجی بگیرید و در وب سایت ما آپلود کنید تا بتوانید به‌صورت سه‌بعدی چاپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید